Wat is dit rood knopje aan de bestuurderskant van mijn Renault Megane?

Ik heb deze auto laatst gekocht en vond een vreemd rood knopje dat aangaat zodra je de auto start. Als je hem 1x indrukt gaat het lampje uit en is ook niet meer terug aan te krijgen door te drukken. Je hoort een klikgeluid dat van voorin de auto lijkt te komen. De verkoper wist ook niet waar het voor diende. Het bevind zich dus bij de voeten van de bestuurderskant aan de rechterkant. Renault Megane Estate 2017.

Picture for question
een week geleden
in: Auto's
tinus1969
een week geleden
Instructie boekje gecheckt? Merkgarage gebeld?
TurfGraver
een week geleden
Lijkt mij zelfbouw.
Iets illegaal ingebouwd in de auto?
jc54
een week geleden
Trek de motorkap open, start de auto en laat iemand deze drukschakelaar bedien terwijl jij luistert waar de "tik" vandaan komt
priscella
een week geleden
Ik moet inderdaad nog een keer langs de garage om het te laten checken, maar dacht probeer het even hier. Ik dacht ook aan zelfbouw van de vorige eigenaar, zou alleen echt niet weten waar het voor kan dienen.

Geef als eerste antwoord